За обновлениями можно следить в telegram-канале https://t.me/quasiart
Материал Rough Glass
Материал Rough Glass

Rough Glass представляет собой шероховатую поверхность диэлектрика. Подходит для матового стекла.

Опции

IOR

Определяет индекс преломления материала и влияет на общий вид, поэтому нужно подобрать IOR в соответствии с требуемым материалом.

Водород (1.000132), лёд (1.31), крон (1.519), бесцветное стекло (1.805), алмаз (2.41)
Водород (1.000132), лёд (1.31), крон (1.519), бесцветное стекло (1.805), алмаз (2.41)

Reflection color

Цвет отражения.

Transmission color

This is the color that light will be filtered to after being transmitted. Для идеально чистого стекла нужно установить Reflection и Transmission цвета на 1.0. The color given here will be applied to the material uniformly, you may wish to derive the color from the objects volume instead. (or use the glass2 material, which uses the volume for nearly everything).

Rough Glass с различными комбинациями цветов, каждый из которых имеет значения 0.0, 0.3, 0.7 и 1.0. Для всех материалов Roughness установлен на 0.075. Нижний левый материал является невозможным в реальном мире.41)
Rough Glass с различными комбинациями цветов, каждый из которых имеет значения 0.0, 0.3, 0.7 и 1.0. Для всех материалов Roughness установлен на 0.075. Нижний левый материал является невозможным в реальном мире.

Дисперсия

Enables chromatic dispersion to be calculated from the Cauchy B value (see below). Setting this to true will enable chromatic dispersion, aka splitting the spectrum into a rainbow of colors. Be warned this is an intensive effect that will greatly increase the number of samples (and photons, if applicable) that are needed!

Cauchy B

This is the B value to Cauchy's equation. (The value specified under IOR will be used for n)

Roughness

This determines how clear the material is by varying the roughness of microfacets. If your exporter uses the exponent to control roughness, higher values are more transparent, with 0 being a matte glass surface. If your exporter uses the direct roughness control, lower values are clearer, with 0 being a perfectly reflective and transmissive surface like the glass and glass2 materials, and .8 being matte. Values between .8 and 1 are an unrealistic "super-matte" and should be avoided.

Rough glass material with RGB all set to 0.0, 0.3, 0.7 and 1.0 for all transmission and reflection combinations. Roughness is 0.075 for all of the images. Note that the bottom left image is an impossibly black material
Rough glass material with RGB all set to 0.0, 0.3, 0.7 and 1.0 for all transmission and reflection combinations. Roughness is 0.075 for all of the images. Note that the bottom left image is an impossibly black material